Select your interest

התקנה ותחזוקה

קל להתקנה

תוכנן להתקנה והפעלה קלה. צפה בסרטון המפרט שלב אחר שלב את הוראות ההתקנה של מערכת המיםGROHE Blue Professional שלך.

צפה בסרטון גם כדי לקבל יותר מידע על תהליך הניקוי.

הדרישות

  • מקום פנוי של 50X40X50 ס"מ (עומקXרוחבXגובה)
  • ספק כוח 230 וולט
  • אספקת מים קרים ראשית
  • פתח איוורור חתוך בתחתית הארון (התבנית כלולה)

קל לתחזוקה

החלפת הפילטר

כשיגיע זמן החלפת הפילטר, הצג שעל ברז יתריע באמצעות נורית כתומה מהבהבת.

צפה בסרטון להדרכה קלה.

החלפת בקבוק CO2

נורית מהבהבת לבנה תתריע כאשר יגיע הזמן להחליף את בקבוק ה- CO2.

צפה בסרטון ותראה כמה זה פשוט.

1:1 החלפה

צעד ראשון

בפעם הראשונה שאתה קונה בקבוק CO2 יש להצטייד בבקבוק CO2 דגם Starterset במשקל 2 ק"ג (או 425 ג') המספק מי סודה עד 350 ליטר.

צעד שני

לכל מילוי נוסף יש צורך בבקבוק CO2 דגם Refillset במשקל 2 ק"ג (או 425 ג') המספק מי סודה עד 350 ליטר.

שאלות נפוצות

התקנה

מה צריך לקחת בחשבון בעת ההתקנה של GROHE BLUE?

The cooler requires sufficient air ventilation and required a warm air exhaust outlet to the bottom of the cabinet. A gauge for the cut-out is included in every product set.

מהיכן אפשר לקבל אינפורמציה על קשיות המים?

The carbonate hardness (relevant for the GROHE Blue S-, M- and L-size filter) can be measured with the included test stripe while the total water hardness (relevant for the GROHE Blue Mg+ filter) can easily be requested at your local water supplier

תחזוקה

מתי צריך להחליף את הפילטר

The filter must be changed after 12 months or when capacity is exhausted. The LED in the fitting’s left handle indicates the filter capacity: Flashing blue/tourquoise/green light - less than 20l filter capacity -> order a filter cartridge. Rapidly flashing orange light -> filter cartridge must be changed.

כיצד אוכל להחליף את הפילטר?

The filter can be easily screwed in and out. The water supply does not need to be turned off.

כיצד אוכל להשליך את הפילטר?

The filter can be disposed of as normal plastics.

מתי מחליפים את בקבוק ה-CO2?

When the CO2 bottle is empty the Ondus app will inform you with a push notification and the affected system will be ranked ahead of all others in your control desk. Moreover the LED LED in the fitting’s left handle will start to flash in white.

כיצד מחליפים את בקבוק ה-CO2?

For the 425 gr bottle, release the pressure valve including adapter from the bottle and connect new bottle. For the 2kg bottle, close the bottle, release the pressure valve including adapter from the bottle and connect new bottle and then open it.

מהי הקיבולת של בקבוקי CO2 של GROHE?

  • 425g bottle = 55 Liters of full sparkling water
  • 2kg bottle = 350 liters of full sparkling water

מה יקרה אם לא אשתמש ב - GROHE BLUE לתקופת ממושכת?

GROHE recommends not leaving the filter system out of service for extended periods of time. If the GROHE Blue filter system is not used for a few days, the filter system must be rinsed with at least four liters of water. If you leave the system unused for more than four weeks then the system has to be cleaned with the GROHE Blue® Bio-Clean cleaning liquid 40 434 001 and the filter must be replaced.

Alternatively you can activate the auto-flush function via the Ondus app to have the system flushed automatically once a week.

כיצד אוכל לנקות/לטהר את המערכת?

Disconnect the filter and CO2 bottle from the system. Disinfect your hands and the cleaning adapter by using the sprayhead of the cleaning cartridge. Then attach the cleaning adapter to the filter holder, screw the cleaning cartridge into the preassambled adapter and activate the automatic cleaning mode via the Ondus app or cooler display.

?The cleaning will take 20 minutes and in the process the LED in the faucet's left handle will light up purple. Once the cleaning is finished the purple light will dissapear. The cleaning catridge and adapter can be removed and the CO2 bottle and a new filter can be connected again.

ניהול מלאי

כיצד אוכל לעדכן את המלאי?

Products ordered via the Ondus app will automatically be added to your storage. The quantity can also be edited manually.

מהיכן קונים פילטר ובקבוקי CO2?

Visit our online GROHE Blue shop for all replacement?filters, CO2 bottles and accessories or use the order feature of the Ondus app.

מרכז בקרה

כיצד אוכל להוסיף מערכות למרכז הבקרה?

Systems can be added by integrating a new system to your Ondus app. Afterwards the system will also appear in your control desk.

כיצד אוכל ליצור מיקומים שונים?

Locations can be created in the Ondus app. All created locations will also appear in your control desk.

נושאים הקשורים למוצר

מדוע המים אינם זורמים?

Filter might be not installed correctly, the hoses might be kinked or the water supply is interrupted.

Please

  • Insert filter straight (1 1/2 - 2 turns).
  • Check hoses for kinks.
  • Open shut-off valves fully.

מדוע אני רואה E1 על הצג, אין מים מסוננים, ונורית LED מהבהבת באדום?

Safety shut-off of pump.

Please

  • Disconnect the power supply, wait 30 seconds and re-connect.
  • Insert filter straight (1 1/2 - 2 turns).
  • Check hoses for kinks.
  • Open shut-off valves fully.

מדוע אני רואה E3 על הצג ואין מים מסוננים?

No connection between fitting and cooler/carbonator or cable or connector is faulty.

  • Connect plug-in connector.
  • Contact Grohe Service.

מדוע אני רואה E5 על הצג, אין מים מסוננים, ונורית LED מהבהבת באדום?

Fault function of cooler/carbonator. Disconnect the power supply, wait 30 seconds and reconnect.

מדוע אני רואה E7 על הצג, אין מים מסוננים, ונורית LED מהבהבת באדום?

Sensor detected humiditiy inside the cooler. Disconnect voltage supply, wait 15 minutes and re-connect.

  • If condensation, the cooler is ready for operation after that.
  • If leakage occurs, the error message occurs again and the GROHE Service must be contacted.

מדוע אני רואה E8 על הצג והידית הכחולה מהבהבת בכתום?

Filter capacity is exceeded. Change filter cartridge and reset capacity counter via Ondus app or display.

מדוע אני רואה על הצג E9 ו- HI לסירוגין?

Cooler/carbonator is overheated. Ensure ventilation and reduce ambient temperature to max. 32 °C.

  • Let cool down the cooler for least 10 -15 min.
  • Reset error message E9, see manual

כבר רכשת GROHE BLUE PROFESSIONAL?

רשום עכשיו את מערכת המים GROHE שלך וקבל אחריות לשנים נוספות! פשוט לחץ על הקישור הבא, בחר במוצר שלך והזן את תאריך הרכישה וההתקנה. זה כזה פשוט!

הירשם עכשיו!